سواحل صخره ای زیبا و دیدنی در جهان
  •  اترِتات (Etretat) 

    سواحل صخره ای, عکس ساحل, سواحل جهان

     

    اترِتات 

     
    اترِتات یک روستای کوچک ساحلی است که به دلیل داشتن صخره هایش از جمله ستون های معروف طبیعی ، شناخته شده می باشد. صخره های دریایی دیدنی و استراحتگاه های ساحلی مرتبط با آنها ، هنرمندان مشهوری مانند گوستاو کوربت (Gustave Courbet) و کلود مونه (Claude Monet) را جذب می کند. این ساحل سنگ ریزه ای ، در صخره های شگرف قرار دارد و دو عدد از ستون های دریایی از شهر دیده می شوند و برای تماشای ستون سوم که بزرگترین ستون هم است نیاز به پیاده روی به سمت پایین را دارد. 

     صخره های دریایی پاراکاس (Paracas Sea Cliffs)  

    سواحل صخره ای, عکس ساحل, سواحل جهان

     

    پاراکاس 

     
    استراحتگاه طبیعی پاراکاس ، استراحتگاه و مقصدی محبوب در ساحل جنوبی پرو است. این استراحتگاه محل زندگی بسیاری از گونه های حیات وحش به ویژه پرندگان است که تا حدودی در لبه آب متمرکز شده اند. صخره های دریایی که در حاشیه سواحل قرار دارند ، خانه هزاران نفر از آنها می باشد. سفر به پاراکاس بدون بازدید از منظره پلایا روجا (Playa Roja) یا ساحل سرخ کامل نمی باشد.

    صخره سفید دوور (White Cliff of Dover) 

    سواحل صخره ای, عکس ساحل, سواحل جهان

     

    صخره سفید دوور 

     
    صخره سفید دوور در شرق و غرب شهر بندری دوور در انگلستان پراکنده می باشد. این صخره ارزش نمادین بسیاری برای بریتانیا دارد زیرا آنها در سرتاسر بخشی از کانال باریک انگلیس در برابر فرانسه بودند که در آن تهاجم ، تهدیدی تاریخی محسوب می شد و صخره ها تشکیل یک نگهبان نمادین را داده بودند. این صخره که ارتفاعش به 107 متر می رسد، رنگ سفید قابل توجه اش را مدیون ترکیب گچ توسط سنگ چخماق سیاه و سفید است. 

      لترابجارگ (Latrabjarg)  

    سواحل صخره ای, عکس ساحل, سواحل جهان

     

    لترابجارگ 

     
    با 14 کیلومتر طول و 440 متر ارتفاع ، لترابجارگ یکی از سه صخره بزرگ در ایسلند است. در بین این سه صخره ، لترابجارگ برای بازدید از همه آسانتر است به طوری که انتهای جاده عملا به لبه صخره منتهی می شود. به دلیل آنکه این صخره در انتهای جاده قرار دارد، به عنوان نشان پایان یک قاره که غربی ترین بخش اروپا است در نظر گرفته می شود. 

      صخره های بوندا (Bunda Cliffs) 

    سواحل صخره ای, عکس ساحل, سواحل جهان

     

    صخره های بوندا 

     
    صخره های بوندا تنها یکی از صخره های دریایی شگرف خط طولانی ساحلی استرالیا است. بوندا نامی بومی می باشد که برای صخره های ساحلی نولاربُر (Nullarbor) استفاده می شود. صخره های دریایی که حدود 60 تا 120 متر ارتفاع دارند ، تا حدود 100 کیلومتر در امتداد خلیج بزرگ استرالیا ، دورترین نقطه شمالی و جلگه نولاربُر گسترش یافته است. علاوه بر این صخره ها ، خط ساحلی بزرگ استرالیا توسط سواحل تفریحی و سکوهای سنگی ، ایده آل برای تماشای نهنگ شناخته شده می باشند. این صخره ها بزرگ ترین توده سنگ آهکی دنیا است. این خشکی دورافتاده هیچ گونه درختی ندارد و مساحت آن اندازه انگلستان است.  

     کابو جیرائو (Cabo Girao)  

    سواحل صخره ای, عکس ساحل, سواحل جهان

     

    کابو جیرائو 

     
    کابو جیرائو در بخش جنوبی جزایر مادیرا (Madeira Islands) واقع شده است. با 570 متر ارتفاع ، به این صخره اغلب به عنوان بلندترین صخره دریایی در اروپا اشاره می شود ، اما حداقل سه صخره در اروپا از آن بلندتر هستند. زمین هایی که در زیر صخره ها دیده می شوند تنها با قایق قابل دسترس هستند. در سال 2003 یک ماشین برقی در دامنه صخره قرار داده شد تا کشاورزان بتوانند به زمین های کم ارتفاع برسند. 

      صخره های غول پیکر (Acantilados de los Gigantes) 

    سواحل صخره ای, عکس ساحل, سواحل جهان

     

    صخره های غول پیکر 

     
    صخره های غول پیکر ، صخره هایی دریایی در امتداد ساحل غربی جزیره قناری می باشند. ارتفاع دیوارهای تقریبا عمودی در بعضی از نقاط به 500 متر می رسد ، و نشان دهنده بلندترین صخره ها در قناری است. در سراسر خلیج کوچک ، استراحتگاه و بندری کوچک وجود دارد که دارای یک ساحل ماسه سیاه و سفید و تفرجگاه ساحلی می باشد. شما می توانید تا پای صخره های غول پیکر را با قایق بروید و واقعا عظمت و زیبایی این صخره ها را درک کنید. 

      فیرا (Fira) 

    سواحل صخره ای, عکس ساحل, سواحل جهان

     

    فیرا 

     
    جزیره یونانی سانتورینی (Santorini) برای چشم اندازهای شگرف ، غروب خیره کننده ، خانه های سفید و آتشفشان فعالش معروف می باشد. فیرا پایتخت سانتورینی ، نتیجه ترکیب دو معماری می باشد که دارای خیابان های سنگ فرش شده سفید با مغازه ها ، رستوران های کوچک ، هتل و کافه می باشد در حالی که بر روی لبه صخره 400 متری قرار دارد.  

     صخره های کالوپاپا (Kalaupapa) 

    سواحل صخره ای, عکس ساحل, سواحل جهان

     

    صخره های کالوپاپا 


    کالوپاپا واقع در جزیره هاوایی از مولوکای (Molokai) ، یک روستا در پایه بلندترین صخره های دریایی در جهان است ، که توسط کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. که حدود 1010 متر در اقیانوس آرام رها شده است. چشم اندازهای این صخره های دریایی در فیلم پارک جوراسیک 3 برجسته می باشد. به دلیل صخره های شیب دار و اقیانوس اطراف آن ، با ماشین نمی توان به آنجا رفت و بازدید کنندگان از طریق جاده خاکی به آنجا منتقل می شوند. برخی از کارکنان روزانه با پای پیاده از این جاده رفت و آمد می کنند. 

     صخره موهر (Cliff of Moher) 

    سواحل صخره ای, عکس ساحل, سواحل جهان

     

    صخره موهر 

     
    صخره های موهر * در میان چشم گیرترین سواحل جهان قرار دارند و به طور گسترده به عنوان یکی از جاذبه های توریستی برتر در ایرلند در نظر گرفته می شوند ، که تقریبا هرساله 1 میلیون گردشگر را جذب می کند. صخره ها بالای اقیانوس اطلس حدود 120 متر ارتفاع دارند و درست در شمال برج اوبراین (O’Brien’s Tower) ، حداکثر ارتفاع آنها به 214 متر می رسد. تعداد زیادی حیوان زنده در این صخره های دریایی وجود دارند که اغلب آنها پرندگان هستند ، که حدود 30000 به نمایندگی از 20 گونه تخمین زده می شوند


    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:





خرید پستی شامپو رنگ مو

شهر مرزی سرو

دنیای پوشاک ترکیه با قیمتهای استثنائی

ایمیل مدیر سایت

  • sirvansero@yahoo.com

صفحات پاپ آپ

4.9 98